Vliegende Varkens

WERVEN NIEUWE KLANTEN

Grafisch ontwerpbureau Vliegende Varkens vroeg B2Cpromotie om hulp bij het aantrekken van nieuwe klanten. Na een brainstormsessie kwamen we tot de conclusie dat de beste ‘ambassadeurs’ voor dit bureau hun eigen bestaande klanten zijn. Zij hebben immers ervaren hoe het is om met Vliegende Varkens te werken en zij weten waar ze goed in zijn. Naar aanleiding hiervan heeft B2Cpromotie in samenwerking met Vliegende Varkens een referral campagne opgezet onder de noemer: ‘Neus-tot-neus actie’.

Voor deze campagne heeft Vliegende Varkens een landingspagina opgericht,www.vliegendevarkens.nl/neus-tot-neus, waar bestaande klanten potentiële klanten kunnen aandragen. Vliegende Varkens had reeds de gewoonte haar klanten met een dinercheque te belonen zodra zij een nieuwe opdracht voor Vliegende Varkens hadden aangedragen, maar Vliegende Varkens hadden tot dan toe nooit naar buiten gebracht dat zij deze beloning gaven. Om dit naar buiten te brengen heeft B2Cpromotie pakkende teksten geschreven voor o.a. de landingspagina, een bericht op Facebook en een nieuwsitem voor op de website. Daarnaast zijn er ook persoonlijke postkaarten gestuurd naar alle klanten in de huidige database om de ‘Neus-tot-neus actie’ te introduceren en speciale visitekaartjes gedrukt. Met deze actie heeft Vliegende Varkens zichzelf weer op de kaart gezet en is Vliegende Varkens weer een stap verder gekomen in het aantrekken van nieuwe klanten.

 

1 Reactie

  1. trouwjurk

    Ik heb genoten van het lezen.

    Antwoord

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vaardigheden

Gepubliceerd op

24 september 2014