Lead generatie
Naast het verhogen van de zichtbaarheid, naamsbekendheid, betrouwbaarheid en vindbaarheid van jouw bedrijf, helpt B2Cpromotie je bij het genereren van leads. Wij zorgen ervoor dat potentiele klanten de weg naar jouw bedrijf makkelijk kunnen vinden. Hoe? Door in alle marketingacties een ‘call to action’ te integreren. Dat is een oproep aan een websitebezoeker of lezer van een commerciële boodschap om tot actie over te gaan. Bijvoorbeeld om een product aan te schaffen, een brochure op te vragen of vrijblijvend een afspraak te maken.
Bij het genereren van leads doorlopen we de volgende stappen:
Actie bedenken
Het genereren van leads begint met het bedenken van een (ludieke) actie. Afhankelijk van het doel en de doelgroep kan dit bijvoorbeeld zijn: het organiseren van een evenement, een spaaractie of een kortingsactie. Hoe meer de actie aansluit bij de behoefte van de doelgroep, hoe meer leads er genereerd zullen worden.
Actie organiseren
Bij het organiseren van een (ludieke) actie werken we nauw samen. Jij regelt intern de mensen en de producten om de actie te kunnen realiseren. B2Cpromotie zorgt ervoor dat alle communicatiemiddelen en teksten perfect aansluiten op de doelgroep die jij wilt aanspreken.
Actie promoten
De (ludieke actie) staat. Nu is het écht van belang dat er leads komen. E-mailadressen, telefoonnummers of geïnteresseerde mensen aan de telefoon of in je winkel/bedrijf. B2Cpromotie helpt je bij het promoten van jouw (ludieke) actie onder de juiste doelgroep. op het juiste tijdstip en de juiste plaats met als doel: een zo hoog mogelijke conversie.
Leads contacteren
B2Cpromotie kan je helpen met het verzamelen van leads. Deze contactgegevens leggen we vast in de document dat jij in de toekomst kunt gebruiken voor vervolgacties. Het contacteren van de leads doe je zelf. Zo werk je gestructureerd en doelgericht. B2Cpromotie maakt het je op deze manier een stuk makkelijker om de verkoop te realiseren. De klant komt immers naar jou toe naar aanleiding van een marketingactie.
WEBTEKST ORDER?
Krijg nu het boek ‘engagement content’ cadeau!