Blog

Een blog is een ideale manier om een bepaald product of dienst onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Door te schrijven vanuit je eigen ervaring en expertise deel je jouw mening, kennis en tips over een bepaald onderwerp. In een blog kun je op een korte en krachtige manier een klantprobleem schetsen waarbij je een oplossing aandraagt die jouw bedrijf kan realiseren. Door regelmatig een blog te publiceren en te verspreiden verhoog je de betrouwbaarheid van en de kennis over jouw bedrijf. Door het te delen op social media kun je een groot bereik creëren. Ben je zelf niet goed in het formuleren jouw verhaal? B2Cpromotie helpt je!

Bij het schrijven van een blog doorlopen we de volgende stappen:

R

Brainstorm

Voordat je een blog kunt starten, heb je een pakkend onderwerp nodig. Denk bijvoorbeeld aan vragen die je regelmatig van klanten krijgt of ontwikkelingen die er spelen in jouw branche. Door samen te brainstormen komen er vanzelf goede ideeën naar boven waar je over kunt schrijven. In alle hectiek van de dag ontbreekt het bij de meeste ondernemers aan tijd om hier aandacht aan te besteden.

R

Interview

Hebben we een interessant onderwerp gevonden? Dan bepaal je wie er binnen jouw bedrijf geïnterviewd wordt. De geïnterviewde hoeft zich niet voor te bereiden. B2Cpromotie verdiept zich in de potentiele klant en stelt vragen die de doelgroep over dit onderwerp zou kunnen hebben. Dit interview duurt ongeveer een half uur.

R

Tekstschrijven

Met alle informatie uit het interview schrijft B2Cpromotie een blog uit naam van de geïnterviewde. In de tekst worden letterlijk de woorden en quotes gebruikt die tijdens het interview zijn gevallen, zodat het authentiek blijft. Het blog begint met een intro waarin je een bepaald probleem of onderwerp aansnijdt. In aparte alinea’s worden wetenswaardigheden, tips en oplossingen aangedragen om de aandacht van de potentiele klant te trekken. Uiteindelijk sluiten we het blog afgesloten met een call-to-action. Pakkende koppen zorgen ervoor dat de lezer zijn aandacht erbij houdt. Meestal is een blog niet langer dan 1 A4’tje tekst.

R

Verspreiding

Een blog plaats je op je website. Laat het daar niet bij maar zorg dat het onder de aandacht komt bij jouw doelgroep. Dit kun je doen door de link naar het blog te verspreiden via diverse kanalen. Bijvoorbeeld via social media, een digitale nieuwsbrief of in bepaalde online communities waar jouw potentiele klant actief is. Hierdoor creëer je externe links naar jouw website, waardoor jouw bedrijf beter vindbaar wordt in google.

BEKIJK CASES VAN KLANTEN

Portfolio

GRATIS AFSPRAAK MAKEN?

KLIK HIER