Social media strategie
Als jouw doelgroep helder is, dan kunnen we bouwen aan een social media strategie om haar te bereiken, boeien en binden. Bevindt jouw doelgroep zich op Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram of Youtube? Zorg dan dat je daar regelmatig aanwezig bent met relevante content. Deel jouw blogs, nieuwsitems of video’s en zorg voor interactie met (potentiele) klanten. Door middel van een gesponsorde advertentie op Facebook of LinkedIn kun je er zelfs voor kiezen om heel specifiek aan te geven onder welke doelgroep je zichtbaar wilt zijn. B2Cpromotie weet precies hoe.
Bij het bepalen van jouw social media strategie doorlopen we de volgende stappen:
0-meting
In een 0-meting leggen we een aantal cijfers vast die we kunnen meten. Bijvoorbeeld het aantal websitebezoekers, het aantal volgers op social media en het gemiddeld aantal klanten per maand. Zo kunnen we naar verloop van tijd terug kijken wat het effect is van de social media strategie. Meten = weten.
Doelstelling bepalen
Waar wil je naar toe? Wat wil je bereiken? Binnen welke tijd wil je je doelstellingen bereiken? Door dit vast te leggen gaan we doelgericht te werk. Door de resultaten van de social media strategie regelmatig te evalueren kunnen we tussentijds bijsturen indien dat nodig is om de doelstelling te bereiken. Door minimaal 1 per maand bij elkaar te komen sturen we samen naar het gewenste resultaat.
Kanalen en middelen kiezen
Waar bevindt jouw klant zich? Is dat Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram of YouTube? Zorg dat je daar zichtbaar bent. Kies voor communicatiemiddelen die passen bij de boodschap die je wilt overbrengen. Een social media bericht, nieuwsitem of blog zijn mogelijke manieren op een product of dienst onder de aandacht te brengen.
Content kalender
In een content kalender leggen we precies vast wat en wanneer, via welk kanaal, naar welke doelgroep gecommuniceerd wordt. Op deze manier creëer je continuïteit in jouw klantcommunicatie en kijk je vooruit in plaats van ad hoc marketingacties te genereren. B2Cpromotie ontzorgt jou door de planning te bewaken en jou op tijd in te lichten wat er moet gebeuren om de juiste content te creëren.