Doelgroep bepaling

Vind je het lastig om jouw doelgroep te bereiken? Spreek je misschien een te breed publiek aan? Als de ontvanger niet geïnteresseerd is in de boodschap, zal jouw communicatie-uiting weinig resultaat opleveren. Mijn advies: durf te kiezen voor een doelgroep. Verdiep en verplaats je in deze doelgroep en zorg dat je echt contact maakt. Je zult zien dat dit werkt. B2Cpromotie helpt je bij het in kaart brengen van jouw doelgroep. Dit document vormt een belangrijke basis voor alle marketingacties van jouw bedrijf.

Bij het bepalen van jouw doelgroep(en) doorlopen we de volgende stappen:

R

Brainstormsessie

In een brainstormsessie van ongeveer 2 uur zoomen we in op jouw ideale doelgroep. Waar heeft hij behoefte aan? Hoe oriënteert hij zich tijdens het aankoopproces? Wat zijn typische kenmerken? Waar bevindt hij zich? Door jouw producten en diensten door het oog van de klant te bekijken, verplaats je je in jouw doelgroep zodat je haar beter begrijpt.

R

Buyer persona

De antwoorden op bovenstaande en meerdere vragen leggen we vast in een ‘buyer persona’. Deze buyer persona beschrijft jouw ideale klant. Door dit document als basis te gebruiken voor jouw marketingstrategie, ga je veel doelgerichter te werk. Dit werkt in je voordeel bij het creëren van effectieve marketingacties.

 

BEKIJK CASES VAN KLANTEN