CONTENT MARKETING
Samen met Superstroopwafel.nl heeft B2Cpromotie een content marketing strategie opgezet. Doel: onder de aandacht komen bij evenementenorganisaties en bedrijven die Superstroopwafel.nl inhuren voor een dagdeel tijdens een evenement, beurs, officiële bedrijfsopening of jubileum.
DOELGROEP BEPALING
Allereerst zijn we begonnen met een doelgroep bepaling waarbij we de behoeftes en het gedrag van de potentiële klant heel duidelijk in kaart hebben gebracht. Tevens hebben we een concurrentieanalyse gedaan die we gebruikt hebben om het ideale aanbod samen te kunnen stellen.
SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Op basis van de analyses hebben we bepaald welke boodschap we willen verspreiden via welke social media kanalen op welk tijdstip. Dit hebben we vastgelegd in een content kalender. Daarna volgde de content creatie die we via Twitter, Facebook en LinkedIn hebben verspreid.
FLYERS
Om tijdens beurzen en evenementen potentiële nieuwe klanten informatie te kunnen bieden over de mogelijkheden van Superstroopwafel.nl hebben we 3 soorten flyers ontwikkeld. Voor iedere specifieke doelgroep een flyer met daarop afgestemde informatie. Deze flyers hebben we ook verwerkt in de direct mailing die we rechtstreeks naar een aantal geselecteerde evenementenbureaus hebben toegestuurd.
DIRECT MAILING
We hebben een zakje stroopwafels mooi verpakt inclusief een flyer waarop de mogelijkheden staan toegelicht met betrekking tot het inhuren van superstroopwafel voor een evenement, beurs, officiële bedrijfsopening of jubileum. Deze mailing hebben we per post gericht aan diverse evenementen coördinatoren. Een week later volgde een e-mail en daarna een belactie. Doelgericht op resultaat af zoals wij dat noemen.