ONLINE MARKETING

Samen met het van oorsprong Duitse bedrijf Grünbeck, specialist in waterbehandeling, heeft B2Cpromotie een online marketing strategie opgezet om Grünbeck te positioneren in de Nederlandse markt. Doel: zichtbaarheid vergoten en leads genereren. Om dit te bereiken zijn we stapsgewijs te werk gegaan:

DOELGROEPSESSIE

Door middel van een doelgroepsessie hebben we in eerste instantie heel duidelijk in kaart gebracht wie de meest interessante potentiele afnemers van de producten van Grünbeck zijn. Door niet alleen sectoren te benoemen maar ook de functies van de verantwoordelijken die beslissend zijn in het verkoopproces in kaart te brengen, hebben we een basisdocument gerealiseerd waarin we vervolgens alle kenmerken, behoeftes en problemen van deze doelgroepen hebben vastgelegd. Vanuit dit basisdocument hebben we vervolgens een aantal marketingacties gegenereerd om zo gericht mogelijk de doelgroep te kunnen vinden, boeien en binden.

NIEUWE WEBSITE

Naar aanleiding van de doelgroepsessie hebben we de sitemap voor een nieuwe responsive website opgesteld. We hebben de website zo ingedeeld dat doelgroepen zich snel kunnen herkennen zodat de weg naar de aankoop of de contactpagina zo kort mogelijk wordt. Op www.gruenbeck.nl ziet u het resultaat!

SOCIAL MEDIA

Grünbeck Nederland is nu ook vindbaar op social media. Via LinkedIn, Facebook en Twitter kunt u het laatste nieuws en interessante wetenswaardigheden volgen. B2Cpromotie heeft hiervoor content gecreëerd rondom problemen waar klanten tegen aan lopen en installaties die Grünbeck graag onder de aandacht wil brengen.

 

Vaardigheden

Gepubliceerd op

7 september 2015

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.