CONTENT MARKETING

Samen met City Campers heeft B2Cpromotie een content marketing strategie opgezet. Doel: onder de aandacht komen bij potentiële camperhuurders en de camperverhuur in het laagseizoen stimuleren.

DOELGROEP BEPALING

Begin 2016, voordat we de nieuwe website hadden gelanceerd, hebben we samen een uitgebreide doelgroep bepaling gedaan, waarbij we de behoeftes, het gedrag en de locatie van de potentiële klant heel duidelijk in kaart hebben gebracht. Op basis van deze informatie zijn we verder gaan bouwen aan een strategie.

CONTENT CREATIE

Om de zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten, hebben we een content kalender gemaakt. Hierin staat precies welke boodschap we willen verspreiden via welke social media kanalen op welk tijdstip. Daarna volgde de content creatie die we via Facebook en LinkedIn hebben verspreid. Het Facebook bericht waarin we mensen stimuleren om met de camper naar de kerstmarkt te gaan hebben we gesponsord. Hierdoor hebben we een groot bereik onder potentiële klanten gerealiseerd. Ook hebben we blogs geschreven met tips voor de camperaars.

Blog Rob de Monnink: “Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt”

FLYERS

Omdat City Campers gevestigd is op het terrein van Starwash, waar veel Oldenzalers regelmatig hun auto komen wassen, hebben we samen met Conceptlicious een flyer ontwikkeld die we onder de aandacht brengen bij de autowasklanten. Deze flyer laat alle mogelijkheden en prijzen zien van het camper huuraanbod. Cross selling zoals dat heet. Tevens zullen deze flyers gebruikt worden op beurzen of evenementen waar City Campers aanwezig is.

flyer-city-campers-1-b2cpromotie flyer-city-campers-2-b2cpromotie

CAMPAGNE CREATIE

Ook hebben we een reclamecampagne opgezet. Campagne creatie zoals wij dat noemen. Het idee: bestaande klanten van City Campers inzetten als ambassadeurs voor het reizen met een huurcamper. Wij creëren een platform via www.facebook.com/MijnCamperreis waar zij hun reiservaringen (mooie routes, mooie camperplaatsen, leuke steden, tips, etc.) kunnen delen. Een online gastenboek dus, van camperaars voor camperaars. In 2017 krijgen alle camperhuurders van City Campers bij vertrek een ‘goody bag’ met daarin een flyer, routekaarten, een zakje autodrop en een kortingsbon van City Campers. Hiermee stimuleren we hen actief deel te nemen aan het online gastenboek van camperaars voor camperaars. Iedereen die meedoet, maakt tevens kans op een extra weekend weg met een camper van City Campers!

flyer-van-camperaars-voor-camperaars-1-b2cpromotie flyer-van-camperaars-voor-camperaars-2-b2cpromotie

DIGITALE NIEUWSBRIEF

Iedere maand versturen we tevens een digitale nieuwsbrief naar de huidige klanten, zodat zij op de hoogte blijven van het laatste nieuws en recente acties voor camperhuurders. Door maandelijks zichtbaar te blijven onder de ambassadeurs van de huurcampers van City Camper, proberen we de mond-tot-mond reclame te stimuleren.

WINACTIE

In januari 2017 heeft B2Cpromotie in samenwerking met City Campers een winactie uitgezet. Men kon een week camperhuur winnen wanneer men de Facebook pagina liket, in een reactie aangaf wat de bestemming zou worden en met wie men zou willen gaan en het bericht zou delen. In een maand tijd hebben we hiermee het aantal Facebook paginalikes meer dan verdubbeld.

PROMOTIE TIJDENS EVENEMENT

Op zondag 9 april was City Campers aanwezig op de Hulsbeekdag 2017 op Het Hulsbeek in Oldenzaal. B2Cpromotie heeft dit voor City Campers gerealiseerd. Met meer dan 30.000 bezoekers kon City Campers op veel bekijks rekenen van potentiele klanten. Alle campers stonden namelijk hier uitgestald ter bezichtiging. Uiteraard heeft B2Cpromotie dit groots aangekondigd op Facebook.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

14 december 2016