We komen langzaam uit de crisis. Bedrijven durven weer te investeren. Maar wat is er eigenlijk gebeurd in de afgelopen jaren? Hebben we stil gestaan met zijn allen? Doen we nog steeds hetzelfde ‘kunstje’ als 5 jaar geleden? Om me heen zie ik nog steeds veel ondernemers worstelen met social media. Ze hebben diverse accounts aangemaakt. Ze weten dat ze zichzelf hier kunnen profileren. Maar ze doen er niks mee. Waarom? Omdat ze ZEGGEN dat ze niet weten wat ze moeten vertellen.

Tijd voor actie!

In de volgende stappen leg ik u uit wat u moet doen om in actie te komen. Doelen stellen en doorpakken, daar gaat het om:

  • Maak ruimte in de agenda

Is het echt zo dat ze niet weten wat ze moeten vertellen? Nee! Het probleem is dat ze niet de tijd nemen om hier over na te denken. Ondernemers weten precies wat er speelt in de markt en kennen hun klanten als de beste. Maar ze doen weinig met deze informatie. Deze informatie die van waardevolle input is voor effectieve marketingacties. Maak ruimte in uw agenda en denk na!

  • Denk vanuit de behoeftes van uw klanten

Draai het eens om. Bekijk uw bedrijf vanuit de ogen van uw klant. Welke vragen zullen zij stellen over uw product of dienst? Hoe oriënteren zij zich op de aankoop? Welke pagina’s bekijken zij op uw website? Breng dit in kaart en stem hier uw communicatie op af.

  • Wees de concurrenten voor

Zijn uw concurrenten beter vindbaar op google? Hebben zij meer relevante connecties? Blijf dan vooral niet stilstaan, anders vinden nieuwe klanten uw bedrijf nooit. Zorg voor goede content op uw website en verspreid dit via social media. Voorkom dat u een inhaalslag moet maken, dus begin zo snel mogelijk!

  • Blijf zichtbaar

Uit het oog uit het hart. Dat is een veelgehoord gezegde. En dat geldt ook voor uw bedrijf. Zorg dat u in contact blijft met uw (potentiële) klanten. Plan marketing- en salesacties zodat u altijd ‘top of mind’ blijft. Een content marketing kalender is hiervoor een goede basis.

Hulp nodig?

Het klinkt allemaal zo makkelijk. Maar is het daadwerkelijk ook zo? Het schrijven van goede content voor uw website, blog of social media accounts vergt kennis en ervaring. B2Cpromotie helpt u daarom graag bij de uitvoering van deze actiepunten. Meer weten over de mogelijkheden en de kosten? Neem dan nu contact op!